Twój koszyk
Produkty: 0,00 zł
Dostawa gratis
Razem (brutto): 0,00 zł
Bezpieczne płatności zapenia Certyfikat SSL

Klasa ekonomiczna

Roadmarch Primemax A/T II 215/65R16 98T

1 opinia
5.00/5

opona samochodowa letnia Roadmarch PRIMEMAX A/T II w rozmiarze 215/65R16 z indeksem nośności 98 i prędkości T
  • opona samochodowa letnia Roadmarch PRIMEMAX A/T II w rozmiarze 215/65R16 z indeksem nośności 98 i prędkości T
Obecnie brak na stanie
Typ pojazdu
4x4/suv
Sezon
letnia
Rozmiar
215/65R16
Indeks prędkości
T do 190 km/h
Indeks nośności
98 do 750 kg
Rok produkcji:
Gwarancja
2 lata od daty zakupu
Etykiety UE:
C D 71 dB
Obecnie brak na stanie

Opona letnia Roadmarch Primemax A/T II w rozmiarze 215/65R16 (szerokości 215, profil 65, średnica 16 cali) jest oponą klasy ekonomiczna. Oznacza to, że jest to opona z ekonomicznej półki pod względem technologii, osiągnięć oraz bezpieczeństwa na drodze.
Maksymalna prędkość z jaką możesz się dzięki niej poruszać to 190 km/h, co wyrażone jest w indeksie prędkości T.
Maksymalne obciążenie tej opony wynosi 750 kg, definiuje to indeks nośności 98. Etykieta przypisana tej oponie, informuje nas o następujących parametrach klasy:

  • opór toczenia: D
  • przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • poziom hałasu: 71 dB
alt=

Informacje o producencie Roadmarch

Roadmarch to jeden z 10 największych producentów opon w Chinach. Roczna wielkość produkcji sięga tam kilkudziesięciu milionów sztuk opon do samochodów osobowych, ale też ciężarowych i autobusowych. Firma zatrudnia kilka tysięcy pracowników. Oferowany asortyment wyróżnia się wysoką jakością oraz trwałością, które potwierdzają liczne certyfikaty.

Model
Primemax A/T II
Rozmiar
215/65R16
Typ pojazdu
4x4/suv
Szerokość
215
Profil
65
Średnica
16
Sezon
letnia
Producent
Roadmarch
Klasa producenta
ekonomiczna
Indeks nośności
98 do 750 kg
Indeks prędkości
T do 190 km/h
Etykieta
DC B(71dB)
Hamowanie na mokrej nawierzchni
C
Opór toczenia
D
Poziom hałasu zewnętrznego
B
Hałas zewnętrzny
71
Wzmocnione
nie
Run on flat
nie
Dodatkowe oznaczenia
n/a
Rant ochronny na felgę
nie
Gwarancja
2 lata od daty zakupu
Etykiety UE:
C D 71 dB
Etykieta EU Roadmarch Primemax A/T II 215/65R16 98T
D
C
71 dB
Ogólne informacje dotyczące etykiety EU

Na etykiecie UE znajdziemy informacje dotyczące trzech różnych parametrów. Wybór opony z odpowiednimi parametrami, obniży twoje wydatki na paliwo, zwiększy bezpieczeństwo na drodze, oraz zmniejszy poziom hałasu generowanego przez przejeżdżający samochód.

Efektywność paliwowa

Graficzne przedstawienie etykiety od najlepszej do najgorszej

Oznaczenie etykiety przyczepności na mokrej nawierzchni

Czy wiedziałeś o tym, że wybierając opony można również zaoszczędzić na spalaniu? Opony paliwooszczędne wymagają mniej energii do wprawienia w ruch, dzięki czemu zredukujesz ilość zużywanego paliwa oraz emisje spalin. Badania wykazują, że opony odpowiadają aż za 20% zużycia paliwa w samochodach. Wybór opony paliwooszczędnej pozwoli Ci zredukować spalanie aż o 6L na 1000km.

Ilustracja przedstawiająca oszczędność na spalaniu
Przyczepność na mokrej nawierzchni

Graficzne przedstawienie etykiety od najlepszej do najgorszej

Oznaczenie etykiety przyczepności na mokrej nawierzchni

Jest to kluczowy element, który określa przyleganie opony do jezdni pokrytej warstwą wody. Etykieta EU skupia się na parametrze, którym jest skuteczność hamowania opony na mokrej nawierzchni. Dobór opony z klasy A może skrócić drogę hamowania samochodu jadącego 80km/h aż o 18m względem opony z klasy E.

Ilustracja przedstawiająca hamowanie
Poziom hałasu

Ocena głośności wskazuje poziom hałasu, który jest emitowany przez oponę. Na etykiecie można znaleźć pomiar podany w decybelach oraz ilustracje graficzną która przedstawia litery od A do C , z czego litera A świadczy o niskim poziomie emisji głośności natomiast litera C informuje o wysokim poziomie głośności.

Oznaczenia poziomu hałasu

Nowe etykiety na oponach obowiązują od od 1 maja 2021. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: Nowe etykiety na oponach

Komentarze (1)
0 1 2 3 4
(5/5

Bardzo dobre opony na trasę jak również w lekki teren. Nie byly testowanie na śniegu.