Twój koszyk
Produkty: 0,00 zł
Dostawa gratis
Razem (brutto): 0,00 zł
Bezpieczne płatności zapenia Certyfikat SSL
Certyfikat oponiarski - czym jest i za co jest przyznawany?

Dbając o bezpieczną i komfortową jazdę należy dbać o właściwy stan techniczny pojazdu. Jednym z ważniejszych elementów, na który należy zwrócić uwagę, jest stan ogumienia. Opony warto wymieniać sezonowo. Niewielu kierowców ma możliwości, aby czynność tą przeprowadzić we własnym garażu, stąd też decyduje się na skorzystanie z pomocy specjalistów. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy wybrany przez Ciebie wulkanizator właściwie wykonał swoje prace, to zawsze możesz sprawdzić, czy uzyskał on certyfikat oponiarski PZPO. Czym jest? Wyjaśniamy. 

Czym jest certyfikat oponiarski PZPO?

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wraz z TÜV SÜD wyszedł na pomoc kierowcom i postanowił wesprzeć ich w wyborze odpowiedniego zakładu wulkanizacyjnego. Punkty spełniające określone wymagania uzyskują Certyfikat Oponiarski. Jest to jedyny projekt w Europie, który wyróżnia się nie tylko unikalnością, ale też ogromną miarodajnością. 

Certyfikat Oponiarski PZPO został wymyślony przy współpracy z najważniejszymi producentami opon, ekspertami z branży, ale też sieciami serwisowymi. Jego autentyczność wynika z faktu, iż jest prowadzony przez niezależną firmę audytową. Jego uzyskanie sprawia, że serwis wulkanizacyjny zostaje oznaczony dużą tablicą z logo certyfikatu, w którego treści można znaleźć poziom obsługi oraz segment, jakim się znajdują. Co ważne, jest on przyznawany na określony czas – mianowicie na 2 lata. Po upływie wskazanego terminu, zakład jest poddawany kolejnemu audytowi. Co ważne, w przypadku nieuzyskania maksymalnych bądź zadowalających stopni, warsztat w każdej chwili może starać się o uzyskanie dokumentu potwierdzającego podniesienie jakości świadczonych usług. 

Warto wyjaśnić, że certyfikat oponiarski PZPO jest przyznawany na określonych zasadach – wszystkie warsztaty obejmują jednolite i przejrzyste kryteria. Uzyskanie dokumentu wymaga przestrzegania określonych standardów, które następnie są weryfikowane podczas kompleksowego audytu. Podczas badania weryfikowana jest nie tylko wysoka jakość obsługi, ale też np. zapewnienie Klientom komfortowych warunków w postaci dużego parkingu czy wygodnej poczekalni. Wynik kontroli może przybrać jeden z trzech stopni jakości: wzorcowy, bardzo dobry bądź dobry. Z przedstawionego wynika jasno, że poziom usług jest uzależniony od jakości certyfikatu.

Profesjonalne serwisy z certyfikatem PZPO

Kierowcy mogą już sprawdzać lokalizację certyfikowanych warsztatów oponiarskich. Wszystkie najważniejsze informacje znajdą na stronie www.certyfikatoponiarski.pl. Dzięki niej mogą nie tylko dowiedzieć się więcej o programie, ale też zajrzeć na mapę i dokładnie znaleźć lokalizację wybranego punktu. Są one oznaczane nie tylko nazwą i adresem warsztatu, ale też odpowiednim kolorem pinezki. Niebieska oznacza dobry serwis, tj. profesjonalny punkt z odpowiednim wyposażeniem i umiejętnościami pracowników oraz dobrymi warunkami obsługi dla Klienta. Srebrna pinezka z kolei określa wysokiej klasy serwisy oponiarskie, które dysponują sprzętem do obsługi nowoczesnych opon i felg, ale też czujników ciśnienia TPMS. Dodatkowo punkt zapewnia bardzo dobre warunki obsługi Klienta. Ostatnia – złota pinezka jest przyznawana wzorowym serwisom. Są to najwyższej klasy serwisy wulkanizacyjne, które zapewniają fabryczną jakość obsługi pojazdów. Ich nowoczesne wyposażenie i fachowa wiedza pracowników pozwalają im obsługiwać nawet najnowsze pojazdy.

Obecnie liczba punktów jest niewielka – obejmuje kilkanaście pozycji, jednak z każdym tygodniem z pewnością będzie rosła. Coraz więcej punktów zgłasza się do programu i bierze udział w rekrutacji.

Dlaczego dokładne wymienianie opon jest ważne?

Na pierwszy rzut oka kierowcy nie mogą zauważyć różnicy pomiędzy dobrze a źle wyważonym kołem. Niewielu z nich zdaje sobie sprawę z faktu, że prawidłowo zamontowane ogumienie odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpiecznej jazdy i właściwej eksploatacji opon. Błędy popełnione podczas wymiany ogumienia mogą przyczynić się do utraty czyjegoś zdrowia, a nawet życia. Wynika to z faktu, iż obciążenia działające na ogumienie są ogromne. Podczas poruszania się po autostradzie, koło w najpopularniejszym rozmiarze obraca się ponad 1000 razy na minutę.

Objawami alarmującymi kierowcę powinno być ściąganie samochodu na bok bądź piszczenie opon na łagodnych łukach. W przypadku pojawienia się takich symptomów należy natychmiast skontrolować geometrię zawieszenia. Usterki te pojawiają się najczęściej w efekcie użycia nieprawidłowego sprzętu. Wiele z nich może zostać niezauważone – zerwanie stopki opony jest niewidoczne, gdyż fragment ten jest często zakryty przez felgę. W najlepszej sytuacji z koła będzie schodzić powietrze, a najgorszej dojdzie do jej rozerwania podczas jazdy.

Chcąc uniknąć przykrych sytuacji i konsekwencji wymieniania ogumienia u niesprawdzonych wulkanizatorów bądź w przypadkowych serwisach warto korzystać z usług firm, które uzyskały certyfikat oponiarski PZPO.

Udostępnij:

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

Kategorie bloga

Ostatnie wpisy

  • Opony używane. Czy to się opłaca?

    Opony używane. Czy to się opłaca?

    Gdy przychodzi moment wymiany opon w samochodzie wielu kierowców zastanawia się, czy warto zainwestować w opony używane. Wielu z nich uważa, że lepiej kupić wysokiej jakości modele używane w niższej cenie, niż tanie i niskie jakościowo nowe. Czy tak właśnie jest? Czy warto oszczędzać na tak ważnym elemencie samochodu jako ogumienie? Poniżej wyjaśniamy, czy warto inwestować w opony używane.

  • Certyfikat oponiarski - czym jest i za co jest przyznawany?

    Certyfikat oponiarski - czym jest i za co jest przyznawany?

  • Jak myć i konserwować felgi?

    Jak myć i konserwować felgi?

  • czyszczenie alufelg samochodowych

    Jak dbać o aluminiowe felgi samochodowe

Zobacz więcej
Newsletter

Bądź na bieżąco

Otrzymuj informację o nowościach i wyprzedażach