Klasa premium
Continental CONTIVANCONTACT 200 235/60R16 104H RF









Podkategorie
W tej kategorii jest 12608 produktów.
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa średnia
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa średnia
Klasa średnia
Klasa premium
Klasa premium
Klasa średnia
Klasa średnia
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Klasa premium
Wybór opon letnich może przysporzyć tak samo dużo problemów, jak w przypadku opon zimowych. Wybierając właściwe, zachęcamy do sprawdzenia wszystkich dostępnych modeli, zapoznania się z wynikami testów wykonywanych przez odpowiednie organizacje, mające uprawnienia do ich przeprowadzenia, ale też sprawdzenia wymagań producenta, które określają, jaki rodzaj ogumienia należy zastosować w danym modelu samochodu.
Jednym z ważniejszych parametrów, na jakie warto zwrócić uwagę podczas wyboru opon letnich do samochodów osobowych i SUV-ów są wyniki osiągnięte w testach. Jednym z prestiżowych testów jest test ADAC, wykonywany przez niemiecki automobilklub. Pomocne mogą się również okazać opinie klientów, którzy skorzystali już z oferty i mieli możliwość bezpośredniego przetestowania opon na drodze. Ich zdanie z pewnością będzie nieocenione – w opiniach każdego modelu są dostępne informacje na temat indywidualnie odczuwanego komfortu jazdy, ale też wpływu ogumienia na zużycie paliwa czy też sposób zachowania się opon na drodze w trudniejszych warunkach. Zachęcamy, by podczas wyboru właściwych wariantów kierować się informacjami z przedstawionych dwóch źródeł, tj. ekspertów oraz użytkowników. Tylko połączenie tych danych pozwoli wybrać odpowiedni model, zapewniający właściwą jakość podróży i jednocześnie bezpieczeństwo.
Konieczność wymiany opon letnich na nowe występuje w dwóch sytuacjach. Pierwsza obejmuje zmianę pory roku, tj. wzrost temperatury powyżej 7°C – wówczas należy zmienić opony zimowe na letnie. Nie należy tego robić pierwszego dnia, w którym termometry wskażą podaną wartość. Warto poczekać około tygodnia lub dwóch, do momentu, aż pogoda się ustabilizuje, gdyż daje to pewność, że nie wrócą warunki zimowe. Kolejnym momentem jest zauważenie zużycia opony, tj. zmniejszenie bieżnika do wartości poniżej 4 mm. Nowe opony, z bieżnikiem o głębokości 8 mm zapewniają 100% przyczepność. Z czasem, wraz ze zużyciem bieżnika ulega ona zmniejszeniu. Szacuje się, że bieżnik o głębokości 4 mm zapewnia przyczepność na poziomie 65%. Warto również wiedzieć, że opony letnie z bieżnikiem poniżej 4 mm nie spełniają już swoich funkcji, tj. wydłużają drogę hamowania, ale też zwiększają ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Co jeszcze ważniejsze – używanie opon z bieżnikiem poniżej 1,6 mm jest niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku kontroli drogowej, wykrycie nieprawidłowości grozi nałożeniem sankcji oraz zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Warto również pamiętać, że opona powinna zostać wymieniona na nową w sytuacji powstania deformacji czy widocznych uszkodzeń. W zależności od ich skali jest możliwe wykonanie naprawy, aczkolwiek każdorazowo czynność ta powinna zostać skonsultowana ze specjalistą.
Przed zakupem nowych opon należy zwrócić uwagę na jej oznaczenia. Pierwszym i najważniejszym jest rozmiar opony, który pozwala na jej dostosowanie do konkretnego modelu auta. Ważny jest również symbol DOT, który wskazuje rok produkcji ogumienia. Należy również wiedzieć, że w przeciwieństwie do opon zimowych, wersje letnie nie mają wytłoczonych oznaczeń, które jasno dostarczają informację, że jest to opona przeznaczona na okres letnich. Należy również zwrócić uwagę na rodzaj bieżnika: symetryczny bądź asymetryczny. Symetryczne sprawdzają się w pojazdach o małej mocy, dla kierowców, którzy preferują spokojną jazdę. Z kolei wersje asymetryczne powinny być wybierane przez właścicieli aut miejskich, sportowych czy kompaktowych. Na tle poprzednich wyróżniają je najniższy poziom hałasu, wszechstronność i niskie opory toczenia.