Twój koszyk
Produkty: 0,00 zł
Dostawa gratis
Razem (brutto): 0,00 zł
Bezpieczne płatności zapenia Certyfikat SSL
opona z rantem ochronnym

Co to jest rant ochronny w oponie? 

Producenci opon z uwagi na skalę zniszczeń opon wprowadzili rant ochronny. Element ma chronić ogumienie przed uszkodzeniami mechanicznymi. Wskutek czego utrzymać oponę w dobrej kondycji. Fizycznie rant ochronny to dodatkowa warstwa gumy stosowana na stopce ogumienia. Za to stopka opony to miejsce gdzie styka się felgą z oponą, a jej głównym przeznaczeniem jest zachowanie szczelności między tymi dwoma częściami koła. 

Co daje rant ochronny w oponie?

Modele niskoprofilowe świetnie wyglądają, mają lepszą przyczepność i skutkują pewniejszym prowadzeniem nadal wybierane są przez kierowców. Jednak trzeba je chronić. Stąd potrzeba zakładania rantów ochronnych. To one: 

  1. Chronią felgę, która wskutek uszkodzenia, nawet niewielkiego, szybko traci swoje właściwości. Zniszczony fragment pokrywa rdza. W następstwie przemieszcza się na tarcze hamulcowe i inne metalowe części samochodu. 
  2. Ochronią oponę od pęknięć i wybrzuszeń. 

Kiedy sprawdzi się opona z rantem ochronnym?

W oponę z rantem ochronnym powinni zainwestować osoby, które głównie poruszają się po miejskich drogach. Ponieważ w mieście wąskie ulice i zatłoczone parkingi znacznie utrudniają manewry oraz narażają oponę na uszkodzenia. 

Które opony mają rant ochronny?

Rant ochronny zazwyczaj montowany jest w modelach opon niskoprofilowych - charakteryzujących się mniejszą wysokością opon w porównaniu do jej szerokości. Dlatego najczęściej rant ochronny zauważymy w oponach o profilu poniżej 55. 

Analogicznie oponom o wysokim profilu nie zakłada się rantu ochronnego. Guma w takich oponach w najszerszym miejscu i tak pozostaje poza felgą, więc stanowi pierwotną osłonę chroniącą ją przed uszkodzeniami. Co więcej tego typu ogumienie zwiększa komfort jazdy przez obniżenie poziomu hałasu i sprawdza się na nierównej powierzchni. 

Jak sprawdzić, czy opona ma rant ochronny?

Rant ochronny opony widać gołym okiem, ponieważ znajduje się na styku opony z felgą. Jednak nie trzeba polegać tylko na swoim własnym wzroku. Producenci zawsze starają się informować o rancie ochronnym felgi za pomocą specjalnych skrótów:

  • FR - pierścień chroniący obręcz, 
  • MFS - pełna ochrona kołnierza, 
  • FP - ochraniacz brzegów, 
  • RFP - ochraniacza brzegów obręczy. 

Przeczytaj również: Jak dbać o felgi samochodowe

Udostępnij:

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!