Twój koszyk
Produkty: 0,00 zł
Dostawa gratis
Razem (brutto): 0,00 zł
Bezpieczne płatności zapenia Certyfikat SSL

Klasa średnia

Falken Eurowinter HS02Pro 225/55R18 102V XL FR 3PMSF

3 opinie
5.00/5

opona samochodowa zimowa Falken EUROWINTER HS02PRO w rozmiarze 225/55R18 z indeksem nośności 102 i prędkości V
  • opona samochodowa zimowa Falken EUROWINTER HS02PRO w rozmiarze 225/55R18 z indeksem nośności 102 i prędkości V
Zmień rozmiar
Cena brutto: 881.91 szt. Dostępne 14 szt.

Typ pojazdu
4x4/suv
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/55R18
Indeks prędkości
V do 240 km/h
Indeks nośności
102 do 850 kg
Rok produkcji:
2023
Gwarancja
5 lat od daty produkcji
Etykiety UE:
B C 71 dB

Opona Eurowinter HS02Pro od Falken to zimowa wersja ogumienia, idealna dla aut osobowych średniej klasy. Model jest dostępny w rozmiarze 225/55R18, co oznacza, że jego szerokość wynosi 225, profil 55, a średnica 18 cali. Opona jest zaliczana do klasy średnia – gwarantuje bezpieczne i optymalne osiągi. Zastosowanie nowoczesnej mieszanki gumowej sprawia, że jest ona odporna na wszelkie uszkodzenia i odkształcenia. Dzięki specjalnemu bieżnikowi jazda jest bezpieczna i komfortowa.

Prezentowany model to opona, która uzyskała indeks prędkości V – oznacza on, że maksymalna prędkość, z jaką można się dzięki niej poruszać, wynosi 240 km/h. W zakresie nośności, model uzyskał indeks 102 – informuje on, że maksymalne obciążenie wynosi 850 kg.
Na etykiecie informacyjnej znajdują się także klasy w zakresie: 

  • oporu toczenia: C,
  • przyczepności na mokrej nawierzchni: B,
  • poziomu hałasu: 71 dB.

Oznaczenia na oponie Falken Eurowinter HS02Pro 225/55R18 102V XL FR 3PMSF

XL - Opona wzmocniona o większej ładowności

Oznaczenie XL, z ang. Extra Load określa oponę wzmocnioną o większej ładowności (nośności). Model ten jest dostosowany do większego obciążenia, a w konsekwencji ciśnienia niż w przypadku wersji standardowych. Może być również określany za pomocą symboli EXL, RFD, REF czy REINF.

3PMSF - Symbol potwierdzający zimowe właściwości opony

Oznaczenie 3MPSF jest stosowane w stosunku do opon zimowych, które spełniają wymagania Unii Europejskiej. Symbol ten jest umieszczany jedynie na ogumieniu, które zostało dokładnie przetestowane na śniegu i może być bezpiecznie używane na terenach wymagających używania opon zimowych.

Więcej informacji o oznaczeniach na oponach znajdziesz tutaj: oznaczenia na oponach
Informacje o producencie Falken

Informacje o producencie Falken

Falken to producent wysokiej klasy opon z kategorii HP oraz UHP. Ogumienie to wyróżnia wysoka jakość i niezawodność. Modele te są przeznaczone dla wymagających kierowców, dla których ważne jest uzyskiwanie maksymalnych osiągów i maksymalne wykorzystanie mocy silnika, przy zachowaniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Opony letnie, zimowe i wielosezonowe sprawdzą się w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach. Falken proponuje ogumienie do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i terenowych, ale też modeli z serii Motorsport, które jest wykorzystywane w wyścigach samochodowych. Firma regularnie uczestniczy w wyścigach takich jak: American Le Mans Series ALMS czy też Formula Drift Series Formula D.

Model
Eurowinter HS02Pro
Typ pojazdu
4x4/suv
Rozmiar
225/55R18
Szerokość
225
Profil
55
Średnica
18
Sezon
zimowa
Producent
Falken
Klasa producenta
średnia
Indeks nośności
102 do 850 kg
Indeks prędkości
V do 240 km/h
Etykieta
CB B(71dB)
Hamowanie na mokrej nawierzchni
B
Opór toczenia
C
Poziom hałasu zewnętrznego
B
Hałas zewnętrzny
71
Wzmocnione
tak
Run on flat
nie
Dodatkowe oznaczenia
XL, FR, 3PMSF
Rant ochronny na felgę
tak
Gwarancja
5 lat od daty produkcji
Rok produkcji:
2023
Etykiety UE:
B C 71 dB
Etykieta EU Falken Eurowinter HS02Pro 225/55R18 102V XL FR 3PMSF
C
B
71 dB
Ogólne informacje dotyczące etykiety EU

Na etykiecie UE znajdziemy informacje dotyczące trzech różnych parametrów. Wybór opony z odpowiednimi parametrami, obniży twoje wydatki na paliwo, zwiększy bezpieczeństwo na drodze, oraz zmniejszy poziom hałasu generowanego przez przejeżdżający samochód.

Efektywność paliwowa

Graficzne przedstawienie etykiety od najlepszej do najgorszej

Oznaczenie etykiety przyczepności na mokrej nawierzchni

Czy wiedziałeś o tym, że wybierając opony można również zaoszczędzić na spalaniu? Opony paliwooszczędne wymagają mniej energii do wprawienia w ruch, dzięki czemu zredukujesz ilość zużywanego paliwa oraz emisje spalin. Badania wykazują, że opony odpowiadają aż za 20% zużycia paliwa w samochodach. Wybór opony paliwooszczędnej pozwoli Ci zredukować spalanie aż o 6L na 1000km.

Ilustracja przedstawiająca oszczędność na spalaniu
Przyczepność na mokrej nawierzchni

Graficzne przedstawienie etykiety od najlepszej do najgorszej

Oznaczenie etykiety przyczepności na mokrej nawierzchni

Jest to kluczowy element, który określa przyleganie opony do jezdni pokrytej warstwą wody. Etykieta EU skupia się na parametrze, którym jest skuteczność hamowania opony na mokrej nawierzchni. Dobór opony z klasy A może skrócić drogę hamowania samochodu jadącego 80km/h aż o 18m względem opony z klasy E.

Ilustracja przedstawiająca hamowanie
Poziom hałasu

Ocena głośności wskazuje poziom hałasu, który jest emitowany przez oponę. Na etykiecie można znaleźć pomiar podany w decybelach oraz ilustracje graficzną która przedstawia litery od A do C , z czego litera A świadczy o niskim poziomie emisji głośności natomiast litera C informuje o wysokim poziomie głośności.

Oznaczenia poziomu hałasu

Nowe etykiety na oponach obowiązują od od 1 maja 2021. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: Nowe etykiety na oponach

Komentarze (3)
0 1 2 3 4
(5/5

Super oponki, bardzo dobre trzymanie na śniegu, na mokro także testowane ostatnio na autostradzie z prędkościami około 140-160 rewelacja. Pewne prowadzenie i cisza. Zużycie gumy zobaczymy po większym przebiegu, zużycie paliwa porównywalne z letnimi Continentalami.

0 1 2 3 4
(5/5

Rewelacyjne opony na śnieg i błoto pośniegowe. Na suchej bardzo ciche i świetnie trzymają się drogi. W mojej ocenie nie warto przepłacać za klasę premium gdyż te niczym nie odbiegają. W drugim mam Nokiany WR4 (tzw. klasa premium) - rewelacja, ale nie zauważyłem różnicy w codziennej jeździe w stosunku do Falkenów. Umówmy się, większość kierowców używa samochodu do normalnej codziennej jazdy, nie w ekstremalnych warunkach, choć i w tych spisały by się znakomicie. Szczerze polecam

0 1 2 3 4
(5/5

Na razie wszystko ok