![opona samochodowa zimowa Pirelli SOTTOZERO SERIE III w rozmiarze 285/30R21 z indeksem nośności 100 i prędkości W - widok z boku opona samochodowa zimowa Pirelli SOTTOZERO SERIE III w rozmiarze 285/30R21 z indeksem nośności 100 i prędkości W - widok z boku](https://autobuty.pl/75212-large_default/opona-zimowa-pirelli-sottozero-serie-iii-285-30-21-100-w-xl-3pmsf-ncs-ro1-294381.jpg)
![](https://autobuty.pl/modules/advancelogin/views/img/front/loading.gif)
Klasa premium
Opona zimowa Pirelli Sottozero Serie III w rozmiarze 285/30R21 (szerokości 285, profil 30, średnica 21 cali) jest oponą klasy premium. Oznacza to, że jest to opona z najwyższej półki pod względem technologii, osiągnięć oraz bezpieczeństwa na drodze.
Maksymalna prędkość z jaką możesz się dzięki niej poruszać to 270 km/h, co wyrażone jest w indeksie prędkości W.
Maksymalne obciążenie tej opony wynosi 800 kg, definiuje to indeks nośności 100. Etykieta przypisana tej oponie, informuje nas o następujących parametrach klasy:
Oznaczenie XL, z ang. Extra Load określa oponę wzmocnioną o większej ładowności (nośności). Model ten jest dostosowany do większego obciążenia, a w konsekwencji ciśnienia niż w przypadku wersji standardowych. Może być również określany za pomocą symboli EXL, RFD, REF czy REINF.
Oznaczenie 3MPSF potwierdza zimowe właściwości opony. Tego typu ogumienie może być stosowane na terenach, na których jest konieczne używanie opon zimowych. Ogumienie to zostało dokładnie przetestowane, a ich właściwości potwierdza nadanie systemu.
Pirelli jest włoskim producentem opon, produkującym wysokiej jakości ogumienie klasy premium. Jest ono przeznaczone do montażu w samochodach osobowych o dużej mocy silnika – sprawdzi się także w autach sportowych. Ogumienie klasy premium, oferowane przez Pirelli pozwala zapewnić bezpieczną jazdę oraz najwyższe osiągi, również podczas wyścigów Formuły 1. Ich niezawodne opony doceniają najbardziej wymagający kierowcy. Marka odnosi nie tylko sukcesy biznesowe i technologiczne – jednym z ważniejszych wydarzeń było osiągnięcie zwycięstwa w rajdzie Pekin-Paryż w 1907 roku.
Opony trzymają się jak przyklejone. Podczas przyspieszania przenoszą całą moc silnika bez poślizgu.